محسن چاوشی، خواننده مطرح کشورمان مسابقه شعرخوانی کلاسیک با عنوان «پروانه‌ها» برگزار می‌کند.

فراخوان محسن چاوشی برای آشتی کودکان با شعر کلاسیک

محسن چاوشی، خواننده مطرح کشورمان مسابقه شعرخوانی کلاسیک با عنوان «پروانه‌ها» برگزار می‌کند.

به گزارش هفت هنر،  بعد از انتشار آلبوم «من خود آن سیزدهم» از محسن چاوشی در ۱۲ اسفندماه سال ۱۳۹۱، اتفاقی نو در موزیک کشور رخ داد و سبک جدیدی به موزیک ایرانی اضافه شد. موزیکی که از مدرن‌ترین سبک‌های موسیقی دنیا استفاده می‌کرد اما شعرهایش کلاسیک بود. در این آلبوم تمامی آثار ارائه شده کلاسیک بودند و شعرهایی از مولانا، شهریار، باباطاهر، وحشی بافقی و خیام نیشابوری انتخاب شده بود. محسن چاوشی که از این آلبوم بازخوردهای خوبی گرفته بود، در چند قطعه دیگر مانند هم‌خواب از این موسیقی تلفیقی استفاده کرد و در نهایت تصمیم گرفت در جدیدترین آلبومش با نام «امیر بی‌گزند» نیز نیمی از قطعه‌ها به این شکل باشد.

عده‌ای معتقدند که محسن چاوشی به دلیل داشتن طرفداران زیاد، در این چهار سال توانسته افراد زیادی را به شعرهای کلاسیک، به ویژه اشعار مولانا علاقه‌مند کنند. حال با توجه به چنین استقبالی او در روزهای اخیر مسابقه شعرخوانی برگزار کرده است.  کودکان زیر ۸ سال می‌توانند با ارسال فیلم خواندن یک شعر کلاسیک در این مسابقه شرکت کنند. از آنجایی که محسن چاوشی خواننده بسیار باهوشی است می‌توان این نتیجه را گرفت که هدف او از انجام این کار، انتخاب قطعات کلاسیک ناب آلبوم بعدی است.

در اطلاعیه این مسابقه آمده است:

«عزیزان گرامی! طرح شعرخوانی آثار کلاسیک از امروز آغاز شده است و تا یکم مردادماه ادامه خواهد یافت.

برای شرکت در این طرح می‌توانید، از کودکان تا سن ۸ سال خود، در حین خواندن شعری کامل از اشعار کلاسیک شاعران نامی ایران فیلمبرداری کرده و نسخه ویدیویی آن را برای ما ارسال کنید. تمامی این ویدئوها به دست محسن چاوشی خواهد رسید و در نهایت با قرعه‌کشی از میان تمامی ویدئوها، علاوه بر اهدای هدیه‌ای نفیس از طرف محسن چاوشی به نفر برنده، ویدئوی او نیز در تمامی صفحات رسمی و شخصی محسن چاوشی منتشر خواهد شد.

محسن چاوشی، خواننده مطرح کشورمان مسابقه شعرخوانی کلاسیک با عنوان «پروانه‌ها» برگزار می‌کند.