«ادنا اوبراین» و «ادموند وایت» به عنوان برندگان جوایز یک عمر دستاورد ادبی «پن» معرفی شدند.

دو برنده دیگر جایزه «پن» معرفی شدند

«ادنا اوبراین» و «ادموند وایت» به عنوان برندگان جوایز یک عمر دستاورد ادبی «پن» معرفی شدند.

به گزارش تیتر هنر «بیزنس اینسایدر» نوشت: مرکز «پن» آمریکا به پاس فعالیت‌های ادبی «ادنا اوبراین» در عرصه ادبیات بین‌الملل، جایزه «پن / ناباکوف» این دوره را به این رمان‌نویس، شاعر و نمایشنامه‌نویس مطرح ایرلندی اعطا می‌کند.

روز گذشته نام «ادموند وایت» هم به عنوان برنده جایزه «پن / سال بلو» که ویژه فعالان ادبیات آمریکایی است، اعلام شد.

«اوبراین» ۸۷ ساله نویسنده‌ای است که «فیلیپ راث» او را «توانمندترین زن نویسنده انگلیسی‌زبان در حال حاضر» خوانده است. این نویسنده داستان کوتاه و کتاب خاطرات، رمان‌هایی چون «دختران کشور»، «دختری با چشمان سبز»، «دختری تنها»، «زی و شرکا»، «در جنگل»، «پایین رودخانه» و «نور شبانه» را در کارنامه‌اش دارد.

«اوبراین» در سال ۲۰۱۱ جایزه «پن» ایرلند را کسب کرد و همان سال برای نوشتن «قدیسان و گنهکاران» جایزه بین‌المللی داستان کوتاه «فرانک اوکانر» را به خانه برد.

دو جایزه دستاورد ادبی در حوزه ادبیات آمریکا و بین‌الملل، روز بیستم فوریه طی مراسمی در نیویورک به «وایت» و «اوبراین» اعطا خواهد شد.

چندی پیش فهرست نامزدهای نهایی بخش‌های رقابتی جوایز «پن» اعلام شد. این مجموعه جوایز با سابقه‌ای بیش از نیم قرن، برجسته‌ترین آثار ادبی آمریکا را در حوزه‌های ادبیات داستانی، شعر، ادبیات علمی – تخیلی، مقاله‌نویسی، آثار ورزشی، زندگی‌نامه، ادبیات کودک، آثار ترجمه و نمایشنامه مورد تقدیر قرار می‌دهد.

برندگان این بخش‌ها هم روز بیستم فوریه معرفی خواهند شد. ارزش جوایز نقدی ۲۴ بخش «پن» آمریکا به بیش از ۳۵۰ هزار دلار می‌رسد.

این جوایز ادبی از سال ۱۹۲۲ با همکاری ۴۰۰۰ نویسنده در سراسر جهان به صورت سالانه جوایزش را اعطا می‌کند. «جان اشتاین‌بک»،‌ «سوزان سونتاگ» و «آرتور میلر» از جمله نویسندگان سرشناسی هستند که عضو این مرکز بوده‌اند.

«ادنا اوبراین» و «ادموند وایت» به عنوان برندگان جوایز یک عمر دستاورد ادبی «پن» معرفی شدند.