حسین محب اهری: برای پیوند مغز استخوان آماده می‌شوم

حسین محب اهری با اشاره به پایان اولین مرحله از شیمی درمانی‌اش از آماده شدن برای انجام پیوند مغز استخوان در دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش هفت هنر، حسین محب اهری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران که مدتی است مجددا درگیر بیماری سرطان شده است درباره روند بیماری اش گفت: خدا را شکر حالم خوب است ولی فعلا درگیر شیمی درمانی هستم. برای من سه دوره شیمی درمانی تعیین شده و بعد از آن قرار است پیوند مغز استخوان انجام دهم. دوشنبه ۲۱ تیرماه دور اول شیمی درمانی من به اتمام می رسد و سه‌شنبه صبح از بیمارستان لاله مرخص خواهم شد.

وی ادامه داد: بعد از پایان دور اول شیمی درمانی، آمپول هایی تجویز شده است تا بدنم آمادگی وارد شدن به دور دوم شیمی درمانی را پیدا کند. بعد از این مجددا در بیمارستان بستری خواهم شد که این روند و آماده شدن برای ورود به مرحله پیوند مغز استخوان دو ماه به طول می انجامد. بعد از پایان سه مرحله از شیمی درمانی و تزریق دو نوع آمپول وارد آماده سازی برای پیوند مغز استخوان خواهم شد.

این بازیگر پیشکسوت درباره پیوند مغز استخوانی که قرار است انجام دهد، متذکر شد: برای اینکه بیماری بتواند پیوند مغز استخوان انجام دهد باید بدنش از هر عفونت و بیماری و التهابی خالی باشد چون پیوند مغز استخوان ایمنی بدن را به شدت پایین می آورد و بدن شخص در آن دوره هیچ مقاومتی ندارد پس اگر بدن بیمار از قبل عفونت و بیماری داشته باشد موجب ضعیف شدن او می شود بنابراین حتی اگر دندان بیمار چرک کرده باشد و یا سرماخوردگی کمی هم داشته باشد این پیوند امکان پذیر نخواهد بود.

محب اهری ادامه داد: بعد از پایان مراحل شیمی درمانی باید آزمایش های مختلف، اسکن و ام آر آی را انجام دهم تا دکتر مطمئن شود بدنم آمادگی پیوند مغز استخوان را دارد. بعد از آن است که در بیمارستان شریعتی برای انجام این عمل بستری خواهم شد.

وی درباره حل شدن مشکل بیمه تکمیلی اش بیان کرد: از یک هفته بعد از شروع درمانم یعنی اول تیرماه بیمه تکمیلی مجددا برقرار شد اما قبل از آن هزینه درمانم را به صورت شخصی پرداخت کردم.

بازیگر نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» در پایان صحبت هایش درباره ادامه بازی اش در سریال «دور دست ها» بیان کرد: خوشبختانه گروه تولید سریال «دور دست ها» دوستان بسیار همراهی هستند و در این مدت شرایطی را فراهم کردند که من مشکلی برای بازی در این سریال نداشته باشم. طی برنامه ریزی های صورت گرفته سکانس هایی را که من در این مجموعه بازی داشتم زودتر تصویربرداری شد تا من بتوانم به درمانم برسم که از آنها تشکر می کنم.