سریال «حوالی پائیز» که با محوریت فاجعه منا به روی آنتن رفته است، در سکانسهایی تحریریه یک روزنامه را نشان میدهد که لیلا اوتادی به عنوان خبرنگار در آن مشغول به کار است.
به گزارش تیترهنر، معمولا کارگردانان در فیلمهای تلویزیونی و سینماییشان تصوری به دور از واقعیت از خبرنگاران رسانهها و محیطی که در آن کار میکنند، دارند که همین تصور اشتباه باعث میشود فیلمهایشان قرابتی با دنیای واقعی نداشته باشد. در بسیاری از فیلمهای ایرانی تحریریه روزنامهها شبیه محیطهای اداری ترسیم میشود که مخاطب را هم دچار اشتباه میکند.
سازندگان عوامل سریال «حوالی پائیز» برای رفع این مشکل با درایت توانستند با حضور در تحریریه یکی از روزنامههای کشور فضایی واقعی و رئال را نشان دهند. عوامل این سریال در پائیز سال گذشته با حضور در تحریریه روزنامه «جوان» به مدت چند روز قسمتهای مربوط به تحریریه را ضبط کردند تا نماهایشان با واقعیت فاصله نداشته باشد. حضور در تحریریه یک روزنامه ایده خوبی بود که کارگردان و دیگر عوامل را به خوبی و درستی در فضای تحریریه و حال و هوای خبرنگاران قرار میداد.
شاید تنها نقطه ضعف سریال در سکانسهای مربوط به تحریریه شیوه بازی و کنشهای لیلا اوتادی به عنوان یک خبرنگار باشد. بازی او به عنوان یک خبرنگار تصنعی است و چندان شباهتی به کار خبرنگاران ندارد. به عنوان مثال در صحنهای که خبر سقوط جرثقیل در مکه مخابره شد، او برای دریافت اخبار تنها به تلویزیون متکی بود و به عنوان خبرنگار به خود زحمت تماس گرفتن با نهادهای مربوط و یا گشت و گذار در اینترنت را نمیداد. کارهایی که برای یک خبرنگار هنگام شنیدن یک حادثه کاملا تعریف شده است.