رضا توکلی که بسیاری او را با شخصیت روحانی «حاج آقا معتمدی» در سریال رمضانی «او یک فرشته بود» به یاد دارند، این روزها نیز در سریال «برادر» با نقش و گریمی متفاوت در قاب تلویزیون دیده می‌شود.

برای بازیگری گوش کم است سرم را هم ببرید!

رضا توکلی که بسیاری او را با شخصیت روحانی «حاج آقا معتمدی» در سریال رمضانی «او یک فرشته بود» به یاد دارند، این روزها نیز در سریال «برادر» با نقش و گریمی متفاوت در قاب تلویزیون دیده می‌شود.

او درباره‌ی گریم خود معتقد است: نمی‌دانم این گریم چقدر اثر گذاشته، اما فکر می‌کنم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و تمام تلاشم را کردم که با فرم متفاوتی این کاراکتر را ارائه دهم. متفاوت بازی کردن یک بخش از ماجراست، یک بخش دیگر هم مخاطبان هستند که برای من حائز اهمیت هستند. اگر گریم عوض می‌کنم یا نقش منفی یا کمدی می‌گیرم، برای این است که مخاطب بازی من را در یک خط مستقیم و یکنواخت نبیند.

به گزارش هفت هنر، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا حضور بازیگران تکراری در مجموعه «برادر» که در فاصله زمانی کمی در سریال «کیمیا» ایفای نقش کرده بودند، آسیبی به کار نمی‌زند؟ اظهار کرد: فکر می‌کنم این سوال را باید از آقای جواد افشار (کارگردان) بپرسید؛ البته وقتی گروهی می‌تواند جذابیت ایجاد کند چرا که نه بار دیگر با یکدیگر کار کنند. در حال حاضر سریال‌سازی در دنیا این‌طور نیست که بازیگران حتما باید تغییر کنند؛ بنابراین چه «کیمیا» باشد و چه سریال «برادر» و یا سریال «برادر 2» فرقی ندارد، مهم جذب مخاطب است. حتی من فکر می‌کنم آرش قادری (نویسنده) آرام آرام برای نوشتن «برادر 2» با همین بازیگران آماده می‌شود.

این بازیگر که کاراکتر صابر را در مجموعه «برادر» ایفا می‌کند، درباره نقش خود اظهار کرد: یک بار دیگر سعی کردم با همه وجودم تمام و کمال این انرژی را بگذارم، هم به لحاظ بازی و هم از جهت گریم تلاش کردم خودم را تثبیت کنم. به همین جهت از آقای افشار، کارگردان این مجموعه تشکر می‌کنم که هوشمندانه به این کاراکتر پرداخته است.

او گفت: از آقای افشار به خاطر انتخاب این کاراکتر تشکر می‌کنم. همان‌طور که در مجموعه «کیمیا» برای نقش تورج ساواکی انتخاب شدم ایشان با شناخت فنی از انتخاب بازیگرانشان در مجموعه «برادر» هم از این قاعده مستثنی نبودند.

بازیگر مجموعه «فاصله‌ها» درباره شخصیت صابر در «برادر» که از آن به عنوان تیپ یاد می‌شود، توضیح داد: به شکل کلی قصه «برادر» به لقمه حرام پرداخته است که خیلی‌ها ممکن است از آن غافل شوند. شخصیت صابر هم از آن نمونه آدم‌هایی است که برایش هیچ چیز مهم نیست و از پادویی و از راه‌های ناسالم و خلاف، مال‌اندوزی می‌کند و به هیچکس هم رحم نمی‌کند.

او سپس درباره گریم نقش خود در مجموعه «برادر» توضیح داد: با آقای افشار برای گریم شخصیت صابر به نتیجه رسیدیم. نمی‌دانم چقدر اثر گذاشته است اما فکر می‌کنم مورد استقبال مخاطب قرار گرفته است و من تمام تلاشم را کرده‌ام با فرمی متفاوت این کاراکتر را ارائه دهم. اگر زمانی هم دیدید که دیگر در سریال‌ها نیستم بدانید که ایده‌ی جدیدی ندارم.

توکلی سپس از حضورش در یک مجموعه جدید و با گریم متفاوت خبر داد و گفت: قرار است مرد یک گوش را بازی کنم مردی که یک گوش ندارد و عنوان کرده‌ام که می‌توانید گوشم را ببرید؛ البته برای بازیگری گوش کم است، سرم را هم ببُرید.

بازیگر سریال‌های «زیرزمین»، «روزهای اعتراض»، «او یک فرشته بود»، «فاصله‌ها» و «مردان آنجلس» درباره نقش‌های متفاوتی که در این مجموعه‌ها داشته است به کاراکتری که سال‌ها پیش در مجموعه «او یک فرشته بود» در نقش روحانی داشته است، اشاره کرد و گفت: هنوز هم شخصیت حاج‌آقا معتمدی در ذهن مخاطب مانده است. معتقدم باید به شخصیت روحانی کوچه‌ بازارهای خودمان بیشتر بپردازیم.

توکلی در پایان با اشاره به تجاربی که در مجموعه‌های تلویزیونی و سریال‌های رمضانی داشته است، یادآور شد: بخشی از تجارب من، مربوط به سختی‌ها و مصائبی است که با خود حمل کرده‌ام که اکنون نقش قاچاقچی را با گریم متفاوت کار می‌کنم. اما آنچه که مسلم است، من یک وظیفه دارم و آن هنر بازیگری است و در این راه تلاش کرده‌ام با همه وجودم آنچه که تماشاگر می‌خواهد و می‌پسندد را انتخاب کنم و همه این‌ها پشتوانه تحمل زحمات فراوان است.

او سپس گفت: سال‌ها کار مناسبتی رمضانی انجام داده‌ام. با توجه به تجاربی که از گذشته داشته‌ام حضور در مجموعه‌های رمضانی سعادتی است که نصیب من می‌شود؛ البته کارهای مناسبی مثل رمضان ویژگی‌های خاص خود را دارد و صبر و تحمل و شکیبایی بازیگران در مجموعه باید بالا باشد چرا که در غیر این صورت اتفاق خوبی نخواهد افتاد.

رضا توکلی که بسیاری او را با شخصیت روحانی «حاج آقا معتمدی» در سریال رمضانی «او یک فرشته بود» به یاد دارند، این روزها نیز در سریال «برادر» با نقش و گریمی متفاوت در قاب تلویزیون دیده می‌شود.