کسی سراغی از من نمی‌گیرد، بعد از ۴۵ سال فعالیت در عرصه تئاتر کودک به من می‌گویند برو ته صف!

اگرحقوق بخور و نمیر بازنشستگی نبود، الان در قطعه هنرمندان بودم

کسی سراغی از من نمی‌گیرد، بعد از ۴۵ سال فعالیت در عرصه تئاتر کودک به من می‌گویند برو ته صف!
به گزارش هفت هنر، حسن دادشکر هنرمند پیشکسوت عرصه نمایش‌های کودک و نوجوان با ابراز ناراحتی از وضعیت تئاتر کودک اظهار داشت: بعد از اجرای نمایش «افسانه‌های نو» نزدیک به پنج سال می شود که کار نکردم و حالا هم  در مقطعی سه ساله بلاتکلیف و منتظر  اجرای یک نمایش در یکی از سالن‌های تئاتر تهران هستم. به طوری که دیگر از نویسنده و بازیگرهایم خجالت می‌کشم، آنها مدام به من زنگ می زنند که اجرا به کجا رسید، اما من پاسخی ندارم؛ چرا که هنوز خودم هم بلاتکلیفم.

وی ادامه داد: حالا با این همه سواد و تجربه کاری در تئاتر باید مدت‌ها در صف اجرا بمانم و پنج سال نتوانم نمایشی را به روی صحنه ببرم. این موضوعات همه به دلیل بی برنامه‌بودن مسئولان فرهنگی است. به طوری که اکنون نمایش‌هایی در حوزه کودک به روی صحنه می‌رود که از لحاظ محتوایی حرفی برای گفتن ندارند. فقط آثار پر شدند از دست و موسیقی. به جای اینکه خوراک فکری برای کودک فراهم کنند، فقط آواز و موسیقی سر می‌دهند ولی کار کودک نباید شو باشد.

این هنرمند پیشکسوت تصریح کرد: وقتی می گویند گیشه معیار نمایشی می شود، کارگردانان دست به هر کار تماشاگرپسندی می‌زنند؛ یعنی اینجا همه چیز بازاری شده. همه به دنبال فروش و جذب مشتری شدند و دیگر آثار بویی از فرهنگ نبردند؛ حتی به من گفتند نبض بازار را باید دستت بگیری.

وی گفت: هیچ کس تا الان از من نپرسیده کجایی؟ بعد از ۴۵ سال فعالیت در عرصه تئاتر کودک به من میگویند برو ته صف! هفت سال است که کسی سراغم نیامده و مسئولین هم چشم هایشان را بستند.

دادشکر خاطرنشان کرد: با یک حقوق بخور و نمیر بازنشستگی سر می‌کنم که اگر این هم نبود، الان در قطعه هنرمندان بودم. گاهی وقتها حتی من خودم به جوان‌ها می‌گویم بگذارید من بیایم و برایتان بازی کنم تا شاید بتوانم تاثیرگذار باشم و تجربه خودم را در اختیارشان بگذارم.

گفتنی است؛ حسن دادشکر از پیشکسوتان تئاتر کودک و نوجوان در سال ۱۳۲۶در مهاباد متولد شد. او دارای لیسانس بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک است و اولین گروه تئاتری نوجوانان را در تهران پایه‌گذاری کرده است. او به تدریس بازیگری عروسکی مشغول است و علاوه بر این در چند فیلم و مجموعه مخصوص کودکان نیز بازی کرده است.

کسی سراغی از من نمی‌گیرد، بعد از ۴۵ سال فعالیت در عرصه تئاتر کودک به من می‌گویند برو ته صف!