«انداز جهان» با موضوع بررسی اخبار مهم خبری برای اردو زبانان

کانال اردو زبان شبکه جهانی سحر در راستای انعکاس اخبار و رویدادهای مهم خبری، در برنامه میزگردسیاسی خود با عنوان «انداز جهان» به این مهم می پردازد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه میزگرد سیاسی «انداز جهان» از پرمخاطب ترین برنامه های کانال اردو به تهیه کنندگی محسن روخ دوست و محمدعلی ذاکری است که به صورت زنده از آنتن کانال اردوی شبکه جهانی سحر پخش می شود.

این برنامه با بهره مندی از مجریان و کارشناسان خبره خبری هر شب ساعت 21 با پخش یک گزارش ویژه ، بینندگان و مخاطبان را با موضوعات مهم سیاسی روز آشنا و مسائل مهم جهانی را از ابعاد مختلف بررسی می کند.

در این برنامه همچنین با استفاده از نظرات کارشناس مهمان حاضر در استودیو و کارشناس دیگری که بصورت تلفنی، اسکایپ یا از طریق اس ان جی با آنها ارتباط برقرار می شود، وقایع مهم ایران و جهان بحث و بررسی می شود.

اجرای این برنامه را دکتر محمد مهدی شرافت، علی عباس رضوی و ساجد حسین رضوی برعهده دارند و از آنجایی که بسیاری از رسانه های غربی و عربی، به درستی اخبار و رویدادهای مهم جامعه بین الملل را انعکاس نمی دهند و براساس منافع و مطامع خود بسیاری از خبرها را به ویژه اخبار منطقه خاورمیانه را سانسور و یا کتمان می کنند، این برنامه با بررسی همه جانبه ابعاد پشت پرده رویدادها و فرآیندهای خبری منطقه و جهان، جایگاه مناسبی در میان مخاطبان خود یافته است.

برنامه تحلیلی «انداز جهان» در قالب ترکیبی گفت و گو محور هر روز هفته به جز یکشنبه های هر هفته روی آنتن کانال 24 ساعته اردوی شبکه جهانی سحر است.