دستمزدی که به ارکستر من در جشنواره موسیقی فجر دادند، معادل یک چهارم دستمزد آقای سهراب پورناظری بوده است.

انتقاد نوازنده مشهور از دستمزد اش

دستمزدی که به ارکستر من در جشنواره موسیقی فجر دادند، معادل یک چهارم دستمزد آقای سهراب پورناظری بوده است.

به گزارش هفت هنر پنجمین نشست از سلسله‌ گفتمان ضرب اصول با موضوع نقد و بررسی جشنواره موسیقی فجر عصر امروز با حضور کیوان ساکت، هوشنگ کامکار، مانی جعفرزاده، رضا مهدوی و امیرعباس ستایشگر برگزار شد.

کیوان ساکت که با گروه موسیقی وزیری در جشنواره سی‌ویکم جشنواره موسیقی فجر حضور داشته نیز در این نشست گفت: «ارکستر وزیری بین 50 تا 70 نوازنده دارد و یکی از بزرگترین ارکسترهای خصوصی است که هیچ حامی مالی ندارد و به صورت مستقل کار خود را پیش می‌برد. در این دوره از جشنواره از من برای اجرا دعوت شد در ابتدا ما با انجمن موسقی قرارداد بستیم اما بعد عنوان کردند که باید یک قرارداد دیگر با نهادی دیگر امضا کنیم».

وی افزود: «دستمزدی که به ارکستر من دادند معادل یک چهارم دستمزد آقای پورناظری بوده است. چرا ارکستر من باید یک دهم ارکسترهای دیگر دستمزد بگیرد. 25 میلیون تومان رقم قرارداد گروه وزیری برای اجرا در جشنواره بوده است که بعد از اعتراض من به آقای نوربخش 5 میلیون تومان به آن اضافه شد و در نهایت هم 4 میلیون بابت بیمه از مبلغ قرارداد ما کسر شد!»

اگر ریگی در کفش مان نیست، چرا شفاف نیستیم؟

این آهنگساز ادامه داد: «اجرای اول ما خوشبختانه با استقبال روبه‌رو شد و من تصمیم گرفتم یک اجرای دیگر را در جشنواره داشته باشم که روز دوشنبه را به من اختصاص دادند اما بعداً با من تماس گرفتند و گفتند ما اینقدر پول نداریم و باید را ارکستر کوچکتری اجرا کنید من هم قبول کردم. دوباره با من تماس گرفتند و گفتند که برای این اجرا باید یک رپرتوار جدید داشته باشید من دوباره قبول کردم. نیم ساعت بعد دوباره با من تماس گرفتند و گفتند که با ارکستر کاملاً سنتی اجرا کنید من مجدداً پذیرفتم اما در نهایت هم آن اجرا را به من ندادند. اگر ریگی در کفش ما نیست چرا شفاف نیستیم چرا با هنرمندی مثل من اینگونه برخورد می‌شود.»

از نمره دادن به اثر خودم پرهیز کردم

وی در خصوص داوری آثار جشنواره موسیقی فیلم فجر گفت: «من خودم یکی از داوران جشنواره بوده‌ام و چون امضای خودم را می‌شناختم اثر خودم زیر دست خودم آمد و من هم زیر برگه داوری نوشتم که چون من داور هستم از نمره دادن به اثر خودم پرهیز می‌کنم.»

دستمزد آدم ها را خودشان تعیین می کنند

هوشنگ کامکار که در این جلسه حضور داشت درپاسخ به سخنان کیوان ساکت گفت: «دستمزد آدم ها را خودشان تعیین می کنند ایرادی که من به ساکت می گیرم این است که اگر به این دستمزد که به آن اعتراض دارند، نباید شرکت می کردند. قرارداد ما دوماه قبل از اجرا بسته شد و همه امضا کردیم. قبل از جشنواره اجرای دیگری هم داشتیم که به دلیل همین قرارداد چک ها آن اجرا را پس دادیم و آن اجرا کنسل کردیم. اگر سال دیگر هم به من پیشنهاد حضور در جشنواره را بدهند با یک برای و نیم این قرار داد در صورتی که قبل اجرا پرداخت شود، شرکت می کنیم»

دستمزدی که به ارکستر من در جشنواره موسیقی فجر دادند، معادل یک چهارم دستمزد آقای سهراب پورناظری بوده است.