انتقادات مدیرعامل ناجی هنر با انتقاد از فیلم سعید روستایی گفت: «متری شش و نیم» فیلمی شریف با ایرادات غیرقابل کتمان است.

انتقادات مدیرعامل ناجی هنر از فیلم «متری شش و نیم»: ازداشتگاهی شبیه آنچه در فیلم نشان داده شد، وجود ندارد

انتقادات مدیرعامل ناجی هنر با انتقاد از فیلم سعید روستایی گفت: «متری شش و نیم» فیلمی شریف با ایرادات غیرقابل کتمان است.

به گزارش تیتر هنر، مجتبی رشوند مدیر عامل ناجی هنر درباره فیلم «متری شیش و نیم» و حواشی پیش آمده بین این فیلم و نیروی انتظامی گفت: من معتقدم فیلم «متری شیش و نیم» فیلم شریف و محترمی است فقط ایراداتی دارد که غیرقابل کتمان است. ایرادات فیلم لابه‌لای پروپاگاندای زیاد برای آن گم شد.نیروی انتظامی با فیلم مشکلی نداشت که نشود حلش کرد و حتی خود سعید روستایی کارگردان این فیلم هم شاهد بود که من از فیلم دفاع هم کردم.

رشوند ادامه داد: اما اگر بخواهید از منظر نیروی انتظامی ببینید، فیلم چند خطای سیستماتیک داشت که پیام بدی را منتقل می‌کرد. مثلا زجر دادن زن رضا مرادی وقتی سگ می‌آید سراغش را ما نمی‌دیدیم بهتر بود. یا نباید بد شدن حال بچه‌ها را در همان پلان می‌دیدیم. بچه آینده کشور است و گناهی ندارد چرا تصور او از پلیس را باید خراب کنیم، پلیس باید حافظ خانواده باشد

مدرعامل ناجی هنر بیان کرد: مورد دیگر اینکه ما اصلا بازداشتگاه این چنینی نداریم، بازداشتگاه رده سنی دارد و نمی‌تواند یک بچه و قاتل و قاچاقچی همه در یک بازداشتگاه باشند یا مثلا در هیچ بازداشتگاهی شما نمی‌توانید دستشویی پیدا کنید و این حجم از آدم را در هیچ زندانی در بازداشتگاه با این ابعاد نگه نمی‌دارند و معمولا به محیط‌های باز با انواع نگهداری‌های بهداشتی می‌برند تا احیانا بیماری بین این افراد منتقل نشود.

رشوند خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه پلیس حق ندارد هیچ فردی را ولو اینکه مجرم هم باشد به سمت دستگاه بادی اسکنر هول بدهد و این منع قانونی دارد. فقط می‌تواند از او بخواهد که اگر انجام نداد ۱۲ ساعت او را نگه دارد تا اگر چیزی در معده‌اش است، تخلیه کند اما اینجا برعکس اتفاق افتاده و اگر این پلان را یک فرد خارجی ببیند می‌تواند بگوید این اقدام ناقض حقوق بشر است.

وی گفت: یا مثلا در جایی دیگر فردی به نام رضا ژاپنی وجود دارد که بردن این اسم با این لقب کار اشتباهی است و اگر در یکی از نمایش‌های خارج از کشور یک ژاپنی فیلم را ببیند، حق اعتراض دارد. آن هم کشوری که ۱۳ سال است که یک گرم شیشه نه به آنجا وارد شده نه صادر شده است. به هرحال وقتی ما خودمان نسبت به فیلم‌هایی که به کشورمان توهین می‌کنند موضع منفی داریم نباید خودمان هم در فیلممان کشوری را ولو با یک اسم زیر سوال ببریم و ملاحظات را باید رعایت کنیم.

رشوند در پایان بیان کرد: هر خبرنگاری دلش بخواهد ما می‌توانیم برای ورود به هر بازداشتگاهی در سطح کشور به او مجوز بدهیم تا ببیند آیا بازداشتگاهی شبیه آنچه در فیلم «متری شیش و نیم» وجود داشت دیده می‌شود یا نه؟

انتقادات مدیرعامل ناجی هنر با انتقاد از فیلم سعید روستایی گفت: «متری شش و نیم» فیلمی شریف با ایرادات غیرقابل کتمان است.