سیدمحمد هادی رضوی سرمایه‌گذار سریال شهرزاد علاوه بر پیگیری ساخت قسمت دوم این سریال به دنبال ساخت یک سریال مشترک با کشور کره جنوبی است.

آخرین وضعیت فیلم نامه شهرزاد2 /فیلم ایرانی – کره ای در راه است

سیدمحمد هادی رضوی سرمایه‌گذار سریال شهرزاد علاوه بر پیگیری ساخت قسمت دوم این سریال به دنبال ساخت یک سریال مشترک با کشور کره جنوبی است.

به گزارش هفت هنر،  سیدهادی رضوی درباره آخرین وضعیت همکاری با هنرمندان کشور کره جنوبی برای ساخت سریالی مشترک گفت: امروز یک بستر خوبی برای انجام کارهای فرهنگی مشترک وجود دارد و میزان فروش و ارزآوری کالاهای فرهنگی بسیار بالاست.

وی ادامه داد: هزینه ساخت فیلم در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار ارزانتر است به همین دلیل ما می‌توانیم با کشورهای دیگر مشارکت کنیم و بخش زیادی از تولید را خودمان برعهده بگیریم.

 رضوی افزود: با بررسی‌های که انجام دادیم از بین چند کشور به این نتیجه رسیدیم که کره جنوبی علاقمند به همکاری است و فضای همکاری خوبی وجود دارد و مذاکرات اولیه انجام شده است.

سرمایه‌گذار سریال شهرزاد ادامه داد: بعد از قطعی شدن این همکاری و انتشار خبر آن استقبال خوبی از سوی ایرانیان و هنرمندان داخل و خارج کشور شد و حتی بسیاری از دانشجویان ایرانی که در کره جنوبی و کشورهای دیگر بودند اعلام آمادگی کردند که در ساخت این سریال همکاری کنند.

وی ادامه داد: مقدمات کار را شروع کردیم و با دو هنرپیشه اصلی کره‌‌ای‌ها وارد مذاکره و مکاتبه کردیم تا مشاور ما  در این پروژه باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در حال مطالعه هستیم که خط سیر اصلی داستان  این سریال چه باشد  و بعد از آنکه به یک نتیجه قطعی برای خط سیر اصلی داستان سریال رسیدیم  و با طرف کره‌ای توافق کردیم قرارداد نوشتن فیلمنامه را منعقد و نوشتن فیلمنامه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این فیلم بازی مهمی از هر دو کشور حضور خواهند داشت، افزود: هدف ما این است که این سریال به شکلی ساخته شود که غیر از مردم ایران مردم کشورهای دیگر هم بتوانند آن را با زیرنویس یا دوبله تماشا کنند.

 رضوی افزود: ابتدا خط سیر سریال را مشخص می‌کنیم؛ بعد فیلمنامه را می‌نویسیم و سپس عوامل را انتخاب می‌کنیم تا پایان آبان ماه خط سیر داستان مشخص می‌شود و بعد نگارش فیلمنامه آغاز می‌شود. تصور می‌کنم برای 6 الی 12 قسمت اول داستان حداقل سه ماه زمان نیاز داریم تا فیلمنامه نوشته شود و به احتمال فراوان اوایل سال 96 ساخت سریال آغاز می‌شود.

سرمایه‌‌گذار سریال شهرزاد درباره آخرین وضعیت این سریال گفت: حسن فتحی دقت و وسواس خوبی برای نوشتن فیلمنامه دارد و قصد دارد تا شهرزاد 2 بهتر از شهرزاد 1 باشد.

وی ادامه داد: قصد داریم در ساخت سریال شهرزاد 2 براساس زمانبندی که آقای فتحی مدنظر دارند؛ حرکت کنیم و  احتمالا اوایل مهرماه نگارش فیلمنامه پایان می‌یابد و بعد ساخت سریال آغاز می‌شود و نوروز 96 نیز شهرزاد 2 عرضه می‌شود.

 رضوی با اشاره به اینکه تغییراتی که در عوامل پشت صحنه سریال شهرزاد رخ داده است، افزود: بازیگرانی که در قسمت اول بازی می‌کردند و هنوز هم در سریال حضور دارند درحال انعقاد قرارداد هستند اما قطعا باتوجه به شکل فیلمنامه شهرزاد 2 بازیگران جدیدی نیز به مجموعه اضافه می‌شوند.

 رضوی تاکید کرد که به هیچ عنوان قصد ساخت نسخه سینمایی شهرزاد را ندارد و افزود: تلاش کردیم در این سریال براساس برنامه‌ریزی و نگاه تهیه‌کننده و کارگردان حرکت کنیم.

سیدمحمد هادی رضوی سرمایه‌گذار سریال شهرزاد علاوه بر پیگیری ساخت قسمت دوم این سریال به دنبال ساخت یک سریال مشترک با کشور کره جنوبی است.